دمپر ضد آتش

دمپر ضد آتش چیست؟

دمپر ضد آتش یا فایر دمپر در جهت جلوگیری از وارد شدن آتش و دود به مناطق دیگر در مسیر کانال مورد استفاده قرار میگیرد. دمپر مورد نظر به شکل عمودی است و در امتداد دیوار و پارتیشن قرار میگیرد اما در حالت افقی در امتداد سقف‌ها نصب میشود.

در مورد عملکرد دمپر ضد آتش باید گفت پره مورد نظر بسته به فشار فنر که بر روی لینک‌ها نصب میشود به شکل پیش فرض بسته می‌ماند. با کمک فیوز آلیاژی پره‌ها باز می‌مانند. این فیوز طبق دمای مشخصی ذوب خواهد شد و فشار موجود در فنر باعث میشود پره‌ها بسته و مسدود بمانند.

بیشتر بخوانید :
موتور دمپر دود و حریق

اجزای دریچه ضد آتش دارای فنرهایی است که ضخامت بالایی است که در برابر زنگ زدگی و آتش بسیار مقاوم است. این دمپر به صورت دو فنره تولید میشود این فنرها بسیار حساس هستند و در جهت بسته شدن در زمان آتش طراحی شده‌اند. دمپر ضد حریق به دو شکل چهارگوش و گرد برای مسیر کانال هوا تولید میشوند.

بیشتر بخوانید :
دمپر اگزوز پارکینگ

 دمپر ضد آتش چه عملکردی دارد

یکی از زیر گروه‌های دمپرها, ضد حریق است. کارایی این دمپر این است که از وارد شدن اکسیژن به آتش جلوگیری میکند و باعث میشود آتش به نقاط دیگر منتقل نشود. فیوزی که در بدنه این دمپر تعبیه شده است به شکل اتوماتیک و با حرکت بالا رفتن غیر عادی دمای محیط عمل میکند. بسته شدن مجرای هوای درون دمپر از گسترش بیشتر آتش جلوگیری میکند. فایر دمپر ورق گالوانیزه است که دارای ضخامت یک میلیمتری که دارای ابعاد گوناگون که با داکت‌های متناسب هستند ساخته شده است. که در مسیر کانال‌ها نصب میشود نکته دیگر آن است که فایر دمپر به شکل برقی که با کنترل جعبه فرمان با سنسور حرارت و دود مجهز شده فعالیت میکند.

بیشتر بخوانید :
تهویه مطبوع

این دمپر ضد آتش بیشتر در داروخانه‌ها, پالایشگاه‌ها مرکزهای صنعتی و مسکونی و یا هر محیطی که نیاز است در برابر آتش حفاظت شود ورد استفاده افراد قرار میگیرد.

ویژگی  های دمپر ضد آتش

  • قابلیت ساخته شدن در انواع ضخامت بین 0.5 الی 5 میل را دارد
  • به دو شکل گرد و چهارگوش ساخته میشود
  • جنس آن از ورق کربن استیل, ورق آلومینیوم, ورق گالوانیزه و استنلس استیل است
  • قابل ساخت به شکل‌های پره تک جداره و ایرفولی دو جداره است
بیشتر بخوانید :
دمپر بادی شاطری

 

تولید محتوا و سئو توسط شرکت طراحی سایت تفکربرتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.