Rate this page

کانال تهویه مطبوع

کانال تهویه مطبوع

بعد از انجام محاسبات و تهیه نقشه های سیستم تهویه مطبوع، اجرای سیستم با توجه به دستور العمل های اجرایی در ساختمان مورد نظر انجام می شود و در مراحل مختلف اجرا سیستم مورد آزمایش و بررسی قرار میگیرد.

در ساختمان های بزرگ که نقشه های شبکه های مختلف تاسیسات به طور جداگانه تهیه میشوند برای تنظیم بهینه فضا و جلوگیری از تداخل شبکه ها با یکدیگر بهتر است قبل از اجرا تاسیسات نقشه های کارگاهی که نشان دهنده آرایش مقاطع لوله های و کانال ها در سقف های کاذب، داخل داکت ها و … می باشند تهیه می شوند.

سه راه گرد
کانال چهار گوش
کانال گرد

کانال یا داکت ابزار انتقال هوا از دستگاه های تهویه‌مطبوع مثل هوا ساز، فنکوئل، داکت اسپلیت، کولر ها و انواع فن های دمنده و مکنده به محل مورد نظر می باشد.

برای توزیع جریان هوای تولیدی توسط این دستگاه ها در تمام ساختمان یک شبکه کانال کشی مورد نیاز است که به کانال‌تهویه مطبوع مشهور است.

کانال ها تنها برای جابجایی هوای مطبوع بین محیط درون ساختمان و دستگاه تهویه استفاده می شود در این مطلب قصد داریم که تمام انواع کانال های مورد نیاز در صنعت ساختمان و دیگر صنایع را با بهترین و مجرب ترین افراد در زمینه ساخت و نصب با مشاوره و راهنمایی به شما عزیزان ارائه دهیم