08جولای/23
ولوم دمپر

ولوم دمپر

ولوم دمپر چیست؟

برای تنظیم و کنترل هوا برای سیستم‌های بزرگ, کانال کشی را با ولوم دمپر استفاده میکنند. از نام‌های دیگر این دمپر کانالی و حجمی است. معمولا در ابتدای انشعابات نصب میشود زیرا حجم هوای ورودی را تنظیم و کنترل میکند.

ولوم دمپر یا HDV، که در بازار با نام دمپر حجمی یا دمپر کانالی هم شناخته می شود، برای کنترل جریان هوا در سیستم های تقریبا بزرگ کانال کشی استفاده می شود و در ابتدای هر انشعاب، برای تنظیم حجم هوای ورودی به هر انشعابی به کار گرفته می شود. همچنین برای نصب این دستگاه، از پیچ کمک گرفته می شود.
برای کنترل جریان هوا در سیستم های نسبتا بزرگ کانال کشی از ولوم دمپر(Volume damper) استفاده می شود. دمپر حجمی(Volumetric damper)، دمپر کانالی(Channel damper) از دیگر نام های این دمپر می باشد و به طور معمول در ابتدای هر انشعاب برای تنظیم حجم هوای ورودی به هر انشعاب به کار می رود.

عمق

عمق این ولوم‌های دمپر به نیاز هر پروژه بستگی دارد ولی رایج‌ترین عمق 15 سانتی متر هست.

جنس

جنس این ولوم‌ها از ورق گالوانیزه و دارای ضخامت یکMM است.

عملکرد

عملکرد این ابزار به وسیله کاربر و با استفاده از دسته دمپر صورت میگیرد.

میراگر دامپر با کنترل ولوم

این نوع ولوم دمپر میراگر برای کنترل صدا در زمینه تنظیم در میزان هوا که در حال حرکت به وسیله سیستم مجازی طراحی و تولید شده است. این ابزار هم میتواند به عنوان خاموشی مثبت مورد استفاده قرار بگیرد. البته برای کنترل اتوماتیک سیستم HVAC که با یک نشت کم و برای دیگر سیستم‌هایی که نیازمند به تعدیل جریانات هوا هستند مورد استفاده قرار میگیرد.

عملکرد میراگر کنترل صدا

این نوع میراگر کنترل ولوم برای تنظیم جریان هوا به بخش‌های دیگر سیستم کانال کمک زیادی میکند. البته این میراگر قابلیت آن را دارد که در مجرای خود ثابت بماند و به شکل دستی یا اتوماتیک در حال فعالیت باشد. همان گونه که صدا دارد هم فعالیت میکند و جریان هوا را به بخش‌هایی از لوله منتقل میکند.

ولوم دمپر برای چه کارهایی استفاده میشود؟

دمپر زون یک نوع خاص از دمپرها به حساب می‌آید که مورد استفاده در کنترل‌های جریان هوا برای سرمایش و گرمایش مورد استفاده قرار میگیرد. برای داشتن کارایی بهتر و راحت بودن سرنشین‌ها این سیستم به بخش های مختلف تقسیم میشود و در نقاط گوناگون وصل میشود.

دمپرهای کنترل صدا را در کجا قرار بدهیم؟

کنترل صدا در شاخه کانال توزیع هوا متصل میشود. میراگر در تیغه های مخالف برای رسیدن به تعادل سیستم به سادگی هوای خشن را با یک کنترل دقیق به صورت شبکه‌هایی جدا یا دیفیوزر ایجاد میکند. قالب ها 18 گرم و تیغه‌ها با فولادی خفیف 20 گرم وزن دارند.

چگونه بدانیم ولوم دمپر باز است یا بسته؟

شما میتوانید با کمک بررسی بصری به خوبی تشخیص دهید که دمپرتان باز است و یا بسته. میتوانید سرتان را داخل شومینه بکنید و به سمت بالا نگاه کنید. دمپری که بسته باشد دید شما را مسدود میکند و شما باید را لمس و بلند کنید.

میراگرا موتوری به چه صورت عمل میکند؟

در واقع دمپر موتوری جریانات هوا را در بین تجهیزاتی که مرتبط به انتقال هوا است تنظیم میکند. میتواند در دراز مدت بر روی سلامتی فرد تاثیر بگذارد. دمپر موتوری که فعل باشد میتواند دمای درون اتاق‌تان را به خوبی کنترل کند و یک جریان هوای یکپارچه‌ای را درون منزل ایجاد کند.

انواع دمپر

دمپرهای هوا بخش مهمی از صنایع است که مایعات و گازها از طرف مجاری و لوله‌ها انتقال پیدا میکند و کنترل جریانات هوا را برعهده میگیرد.

  • دمپر تیغه
  • میراگر گیوتین
  • دمپر لوور
  • دمپر ظرف تخت پروانه
  • دمپر پره ورودی

تولید محتوا و سئو توسط شرکت طراحی سایت تفکربرتر

06جولای/23
موتور دمپر دود و حریق

موتور دمپر دود و حریق

موتور دمپر دود و حریق

موتور دمپر دود و حریق به صورت خودکار در زمان آتش سوزی حرکت میکند. دمپرها در زمان آتش بسته می‌مانند. بهترین محافظ در برابر انتشار بیشتر آتش و دودها به وسیله کانال‌ها هست. به وسیله این متورهای حریق افراد زیادی نجات پیدا میکنند. البته با استفاده از این وسیله آسیب‌های کمتری به ساختمان وارد میشود. هود باد صنعت بهترین نوع دمپرهای حریق و دود را ارائه میدهد. به این صورت برنامه‌ریزی اساسی در زمینه مدیریت حریق در انواع ساختمان‌ها ایجاد میکند.

با استفاده از این سیستم بر اساس استانداردهای اصلی و مهم مسیر امن برای جلوگیری از وارد شدن دود و گازهای مضر در این مسیرها باعث بالا رفتن امنیت و ایمنی ساختمان‌ها میشوید. این وسیله برای فضاهای حساس بسیار مناسب است و باعث کنترل شرایط محیط میشود.

از بزرگترین انواع تهدیدها برای افراد و ساختمان‌ها آتش سوزی است. ایجاد شرایط حفاظت در برابر آتش میتواند جان افراد زیادیرا نجات دهد. با استفاده از موتور دمپر دود و حریق میتوانید در زمان آتش سوزی آسیب‌ها را به کمترین حالت ممکن برسانید.

مزیت‌های موتورد دمپر دود حریق در زمان آتش سوزی

  • اقدامات به موقع در زمانی که دمای محیط به 72 درجه هنوز نرسیده باشد.
  • با کمک آشکار‌ساز دود فعال خواهد شد
  • ولتاژ تغذیه در زمان آتش‌سوزی از کار می‌افتد
  • وجود اطمینان و باعث سود ساختمان میشود
  • در زمان آتش سوزی دمپر آتش در موقعیت امن نگهداشته میشود و از باز شدن آن جلوگیری میشود

قابلیت‌های موتور دمپر دود و حریق

  • بالاترین ایمنی با بستن و نگه داری مطمئن دمپر
  • قابلیت کنترل سناریو با استفاده از کنترل و سنسورها
  • امکان اتصال به سیستم‌های نظارت مرکزی و تست عملکردها به صورت خودکار
  • پایین امدن هزینه نگهداری

موتور دمپر فنر برگشت

موتور دمپر با فنر برگشت برای تنظیم کردن دمپر در تاسیسات ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. این سیستم با کنترل OFF/ON انجام میشود. این موتور دمپر امکان کنترل دستگاه را از راه دور ایجاد میکند این ویژگی برای استاندارهای ایمنی مورد توجه قرار میگیرد.

ویژگی‌های موتور دمپر فنر برگشت

  • شرایط چرخش 90 درجه
  • ولتاژ تغذیه 24 ولت
  • دارای نشان دهنده در جهت وضعیت دمپر
  • دارای آداپتور در جهت سنتر کردن محور
  • محدوده دما از -32درجه تا 55 درجه سانتیگراد
  • قابلیت نصب در اتاق‌های دیزل ژنراتور
  • قابلیت نصب در اتاق‌های هوا ساز
  • نصب در بخش ورودی هواساز
  • نصب در سیستم های تهویه و عملکرد در زمان اطفا حریق

موتور دمپر بدون فنر برگشت

موتور دمپر بدون فنر برگشت برای نصب در کانال‌های هوا در جهت قطع و وصل جریان هوا مناسب است. همچنین نصب در پشت دریچه توزیع هوا در جهت کنترل نمودن از راه دور و نصب کردن بر روی شیر آلات در صنعت‌های گوناگون مناسب است.

شیر فن کویل موتوری فنر برگشت دار

شیر فن کویل موتوری فنر برگشت دار در جهت سرمایش و گرمایش عملکرد دارد تهویه مطبوع از مهم‌ترین آنها در محیط‌های ساختمانی است. فن کویل‌ها در داخل ساختمان نصب خواهند شد, دارای کویل است که آب سرد و گرم از طریق چیلر تامین می‌شود چیلرها در بخش بیرونی ساختمان نصب میشوند.

ایمنی بیشتر با موتور دمپر دود و حریق

در زمانی که از موتور دمپر دود و حریق استفاده میکنید مطمئن باشید ایمنی خود را در هنگام حریق و به وجود آمدن دود به هر دلیلی تضمین میکنید زیرا که با وجود آمدن آتش و یا حریق که یکی مشکلات بزرگ میباشد و به صورت کامل آسیب های جبران ناپذیر و قابل لمس را بر جای میگذارد که با وجود موتور دمپر دود و حریق در هنگام آتش سوزی به حالت اضطراری در می آید و سعی بر این میکند دود و حریق را تا حدودی کنترل کند و از ساختمان آن را خارج کند تا از آسیب های احتمالی و جبران ناپذیر تا حد ممکن جلوگیری کند.

تولید محتوا و سئو توسط شرکت طراحی سایت تفکربرتر

05جولای/23
کلاهک پره‌ای

کلاهک پره‌ای

کلاهک پره‌ای ژاپنی

کلاهک پره‌ای ژاپنی دارای ظاهری خاص هست و به شکل ساختمان‌های سنتی در ژاپن است. این کلاهک‌ها باعث افزایش زیبایی در محیط خارجی بنا ساختمان میشوند. این محصول دارای تنوع بالایی در اندازه و ابعاد دارد و برای تمام ونت‌ها که در سیستم تهویه و همچنین خروجی هوا بسیار مناسب است. معماران زیادی علاقه بسیاری به کلاهک‌های ژاپنی دارند اما همه ما میدانیم وجود یک کلاهک دودکش انتهای کانال دودکشی برای سیستم تهویه بسیار مهم و ضروری است.

این کلاهک امکان رنگ آمیزی را دارد و به سادگی میتوانید یک هارمونی رنگی بین دودکش و سقف ساختمان ایجاد کنید. تولید این کلاهک در ابعاد و متریال‌های مختلف باعث شده تا برای تمامی شرایط‌های جویی مناسب به حساب بیاد. مانند برف, باران, بوران و باد.

معرفی کلاهک پره‌ای ژاپنی دودکش

نام دیگر کلاهک کلبه‌ای دودکش, کلاهک ژاپنی است. این کلاهک در میان معماران ساختمان بسیار شناخته شده است و از رایج‌ترین کلاهک‌های دودکش به حساب می‌آید. قابلیت حفاظت از چند خروجی ونت را هم دارد. البته مانند دیگر دودکش‌ها باعث جلوگیری از گرد و خاک و بارش برف و تگرگ به مسیر ورودی و اصلی دودکش میشود.

این کلاهک همانند کلبه‌های ژاپن است و از ورود هر گونه حیوان و لانه ساختن پرندگان جلوگیری میکند. کلاهک پره‌ای ژاپنی را میتوان با آلیاژه‌های گوناگون مانند گالوانیزه و ورق روغنی سیاه ساخت و برای مکان‌های ساختمانی, مسکونی, اداری و تجاری مناسب است. از آنجایی که ضخامت این آلیاژ افزایش یافته است برای انتهای تهویه هوا در دودکش موتورخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی و کارگاه‌ها مورد استفاده قرار میگیرد.

معمولا این کلاهک‌ها را در رنگ مشکی تولید میکنند ولی قابلیت اجرا در رنگ های متفاوت بسته به نظر مشتری را هم دارد.

انواع کلاهک ژاپنی کلبه‌ای

این کلاهک بسته به نوع فلز به کار رفته در آن شامل انواع گوناگون هستند. که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

·کلاهک کلبه‌ای ورق روغنی مشکی

·کلاهک کلبه‌ای گالوانیزه

·کلاهک پره‌ای آلومینیوم

·کلاهک چینی

·کلاهک کلبه‌ای استیل

بررسی شکل ظاهری کلاهک کلبه‌ای

·کلاهک پره‌ای هشتی یا دو شیب: این کلاهک به هر دو سمت دارای شیب است مانند عدد 8 فارسی و یا منزل‌های ژاپنی است.

·کلاهک ژاپنی تک شیب: این نوع را بسته به نیاز و شرایط مشتری انتخاب میکنند و شیب موجود به یک طرف است.

·کلاهک ژاپنی هلالی: این مدل دارای قوس است و برای بالاتر رفتن زیبایی و یا کارایی‌های خاص مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع کلاهک‌های پره‌ای

·کلاهک کلبه‌ای یک طرفه

·کلاهک پره‌ای دو طرفه

·کلاهک ژاپنی سه طرفه

·کلاهک کلبه‌ای چهار طرفه

·کلاهک پره‌ای گرد

·کلاهک دودکش اچ

·کلاهک چند وجهی

·کلاهک ژاپنی L شکل

·کلاهک قناس و یا فارسی بر

·کلاهک سرتخت

کلاهک ژاپنی یک الی چند طرفه

یکی از چهار حالت این کلاهک حداقل یک و حداکثر چهار طرف دارد. به دستگاه‌های خنک کننده هوا و یا هوا ساز مانند کولر وابستگی دارد. البته اگر لوله دودکش در کنار دییوار ساختمان قرار داشته باشد باعث بسته شدن مسیر خروج هوا میشود.

کلاهک پره‌ای ژاپنی مطابق با محل نصب

ضخامت این کلاهک پره‌ای طبق محل نصب, حرارت و دما و همچنین نوع گازهایی که از خروجی ساختمان بیرون می‌آید مشخص میشود. اگر مشتری نیازی به رنگ خاص داشته باشد همان رنگ برای او تولید میشود. این کلاهک بر اساس محل نصب شامل موارد زیر است.

·کلاهک کلبه‌ای پکیج

·کلاهک پره‌ای صنعتی

·کلاهک کلبه‌ای موتورخانه

·کلاهک پشت بام

·کلاهک کلبه‌ای استاندارد

مزایای کلاهک پره‌ای ژاپنی

ویژگی ها و خصوصیات این کلاهک استفاده از آن را فراگیر و گسترده کرده است. دلایل اصلی استفاده از این کلاهک شامل موارد زیر است:

·خروج گازهای سمی و هوای آلوده

·افزایش بهینه سیستم حرارتی

·تنوع در مدل , سایز و رنگ

·استفاده از آلیاژ خاص طبق فعالیت‌های ساختمانی

·برای تمامی شرایط‌های جوی مناسب است

·مانع ورود باد و بوران به محیط داخل

·مانع ورود حیوانات و لانه سازی پرنده‌ها

·استفاده از رنگ‌های پودری در جهت زنگ نزدن این کلاهک

·افزایش زیبایی ساختمان به دلیل شکل خاص این محصول

·به سادگی بر انواع ونت و خروجی‌های لوله هوا نصب میشود

·نصب ساده

·قیمت مناسب

·سازگار با محیط زیست

·دارای تاییدیه از نظام مهندسی

کلاهک پره‌ای را چگونه نصب کنیم؟

لوله خروجی دودکش به مقدار کافی باید از سطح سقف بالا آمده باشد. بسته به نوع مدل و سایز انتخابی شما آن را ما بین 5 تا 10 سانتی روی دودکش قرار میدهید. در این صورت باید از بست‌های خرچنگی برای جلوگیری از فرورفتگی بیشتر این کلاهک استفاده کنید. البته میتوانید با چند سوراخ در بدنه دودکش و کلاهک به خوبی آنها را به یکدیگر متصل نمایید.

توجه داشته باشید تعداد پیچ‌ها در هر مدل متغیر است و این کلاهک را میتوانید بر بام‌های دارای شیب, مسطح و یا با ناهمواری بالا استفاده نمایید.

تولید محتوا و سئو توسط شرکت طراحی سایت تفکربرتر

04جولای/23
کانال فلکسیبل

کانال فلکسیبل

کانال فلکسیبل و نقش آن در تهویه هوا

کانال فلکسیبل دارای انعطاف بسیار بالایی است و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد. برای تهویه مطبوع هوا هم از این کانال‌ها استفاده میشود. این کانال‌ها برای راه اندازی سیستم تهویه مطبوع و دمپر موتور هوابند بسیار کارایی دارد. به وسیله این کانال عایق کاری بعد از نصب دیگر نیازی نیست زیرا کانال فلکسیبل دارای عایق الاستومری که یک لوله از پیش عایق شده است. این عایق بندی میتواند از هدر رفتن انرژی‌ها جلوگیری کند.

در برخی از لوله‌های فلکسیبل عایق الاستومری معمولا از پشم شیشه برای عایق بندی‌ها استفاده میشود. این حجم از پشم شیشه زیاد است و از هدر رفتن هوا در حد زیادی جلوگیری میکند. البته این روال برای سلامتی انسانها ضرری ندارد. این لوله برای مکانهایی که دارای ارتفاع کم هستند مانند سقف‌های کاذب کوتاه مناسب است. شما می‌توانید با شناختن این لوله‌ها با اطمینان بیشتری کانال خود را خریداری کنید.

ویژگی‌های کانال فلکسیبل در چیست؟

در این بخش در زمینه ساختار این کانال صحبت میکنیم. در ادامه ویژگی‌های این کانال بیشتر آشنا میشویم. تا در زمان خرید به آگاهی کاملی رسیده باشید.

عدم نشت هوا

این کانال با عایق الاستومری از نشت و هدر رفتن هوا جلوگیری میکند. با این روش بازدهی دستگاه در زمینه تهویه مطبوع هوا بسیار بالاتر میرود و در مصرف انرژی صرفه جویی میشود.

سازگاری با محیط زیست

از جمله ضررها در مورد دستگاه‌های تهویه و دمپر های بادی این است که با محیط زیست سازگاری ندارد ولی میتوان با کمک مواد سازگار این مشکلات را برطرف کرد.  لوله‌های فلکسیبل این سازگاری‌ها را دارند و طبق همین روال دارای کاربردهای زیادی است. زیرا هم بازدی دستگاه مطبوع را افزایش میدهد و هم به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند.

عدم وجود گرد و خاک

وجود گرد و غبار در دستگاه‌هایی مثل اسپیلت و چیلر در گذر زمان می‌تواند بازدهی را کاهش بدهد و انرژی بیشتری مصرف شود. که این مصرف انرژی هزینه بیشتری برای افراد در بردارد. پس استفاده از این لوله باعث میشود گرد و خاک به خود نگیرد و هزینه‌های مصرفی شما را به شدت کاهش میدهد.

مقاومت در فشار

در زمان کار با دستگاه‌های مطبوع بسته به دلایل گوناگون فشار موجود میتواند افزایش پیدا کند و به دستگاه‌های تهویه مطبوع آسیب برسد. ولی در زمینه این مشکل راه‌هایی وجود دارد که این اتفاق نیوفتد و آن استفاده از کانال فلکسیبل است. چرا که دارای مقاومت بسیار بالایی است و به خوبی میتواند در برابر افزایش فشار مقاومت داشته  باشد و با گذشت زمان آسیبی به آن وارد نمیشود.

کمترین میزان اشتغال در فضای ممکن

در ابتدای مقاله ذکر شد که این کانال برای مکانی با ارتفاع کم و میزان فضای کم مناسب است. چنین ویژگی باعث میشود میزان محدودیت کانال کشی از بین برود.

ساختار عایق الاستومری

در این بخش به سختار این لوله میپردازیم تا به آگاهی مناسبی در زمینه این کانال‌ها برسیم.

البته باید ذکر شود که این لوله از سه سطح تشکیل شده که در ادامه توضیح داده میشود.

مجرای داخلی که لمینت و آلومینیومی است

مجرایی که در داخل این کانال وجود دارد داای دو لایه ابتدایی و میانی است. لایه‌ای که در ابتدا قرار دارد جنسش آلومینیومی است که مقاومت مناسبی هم دارد و انعطاف پذیر است.

جنس لایه میانی از فوم فشرده است

جنس لایه میانی از فوم فشرده یا عایق الاستومری یا پشم شیشه است. که این لایه جز عایق‌های حرارتی به حساب می‌آید. این عایق حرارتی از نشت هوا جلوگیری میکند.

لایه بیرونی از چند لایه آلومینیوم ساخته شده است

بخش محافظ بیرونی کانال به شکل چند لایه و آلومینیومی است. که هم از لوله محافظت میکند و هم دارای مقاومت بالایی است. که میزان انعطاف پذیری بالای آن باعث خاص بودن این محصول شده است.

در این کانال‌ها روکشی مشکی PVC به جای آلومینیوم برای لایه خارجی استفاده میشود. البته کانال خرطومی الاستومری دو نوع روکش دارد یکی PVC و دیگری آلومینیومی است. این بخشها باعث میشود این کانال دارای ویژگی منحصر به فردی بشود. شرایط این لوله باعث شده که در صنایع گوناگون از آن استفاده شود.

ما در این مقاله در مورد کانال فلکسیبل صحبت کردیم و اطلاعاتی را ارائه دادیم تا شما در زمان خرید بتوانید انتخابی مناسب و مطمئنی داشته باشید. در آخر خیالتان راحت باشد که بازدهی این لوله بالا است.

 

تولید محتوا و سئو توسط شرکت طراحی سایت تفکربرتر

02جولای/23
دمپر موتور هوا بند

دمپر موتور هوا بند

دمپر موتور هوا بند

دمپر موتور هوابند برای کنترل کردن هوای عبوری به شکل موتورایز مورد استفاده قرار میگیرد. ساختار این دمپر تشکیل شده از یک موتور دمپر و یک سازه موتوری است. این محصول به وسیله انرژی الکتریکی پره دمپر را حرکت باز و بسته میدهد. دمپرهای موتوری انواع گوناگونی دارد دسته بندی کلی آن به شکل دمپر با کنترل ON OFF و همچنین دمپر با کنترل تدریجی است. که باز هم این موارد دارای زیر مجموعه‌های متعددی است. در ادامه برخی از آنها را بررسی میکنیم.

وظیفه این محصول این است که هوای داخل را تنظیم کند و دمای درون اتاق را کنترل نماید. در این صورت جریانات هوا درون محیط تنظیم میشود.

این دمپر به گونه‌ای طراحی شده اند که رطوبت‌ها را به درون محیط برسانند و خالص‌ترین هوا را تهویه نمایند. البته باید توجه داشته باشید که کیفیت مواد استفاده شده در ساخت دمپر از اهمیت بالایی برخوردار است.

اهمیت دمپر موتور هوا بند

اگر کیفیت هوای درون خانه کم باشد برای افراد مشکلات زیادی ایجاد میشود مانند سردرد و سرگیجه و دیگر موارد. پس امکان دارد دمپرهای هوای بی‌کیفیت با گذشت زمان به افراد آسیب‌های زیادی وارد کند. اما با وجود این دمپر هوا سلامتی افراد به خوبی حفظ میشود. خرید دمپر موتور هوا بند, هوای پاکیزه را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

مشخصات دمپر موتوری

  • مناسب برای استفاده سیستم‌های گرمایشی و همچنین تهویه هوا طراحی شده
  • به وسیله پوشش اسپری آلومینیومی اتصال یافته و برای آن که از زنگ زدگی جلوگیری شود جوش داده شده که محافظت میشود
  • تیغه‌ها به وسیله چرخ دنده‌هایی که از جنس نایلونی و دندانه دار هستند جفت شده که در آن عملکرد مخالف در تیغه‌ها ایجاد میشود.
  • واشرفوم موجود در اطراف لبه تیغه به شکلی طراحی شده که نشت هوا بین تیغه‌ها به حداقل برسد
  • لبه‌ها به شکل استاندارد و بدون هیچ سوراخی است
  • دمپری که بدون فلنج است گزینه مناسبی در جهت درج کانال مورد استفاده قرار میگیرد
  • محرک‌های مشتری به شکل جداگانه انجام میشود.
  • اندازه بزرگتر دمپر با اتصالات مکانیکی برای پایدار شدن عملکردها بدون هیچ مشکلی

اطلاعاتی در زمینه دمپر موتور هوا بند

دمپر موتور هوا بند برای کنترل جریانات هوا در مسیر کانال اگزاست, پارکینگ, موتورخانه و غیره قرار میگیرد. طراحی این دمپر به شکل تریجی و ON OFF اجرا شده است. در مجموع این دمپر برای کنترل و قطع و وصل کردن هوا مورد استفاده قرار میگیرد.

دمپر موتوری, یک موتور است که بر روی دمپر متصل شده است. و کارآن شبیه به دمپر دستی است ولی به صورت اتوماتیک فعالیت میکند. میزان تنظیمات در این دمپر به باعث میشود مصرف کننده رضایت بالایی از این محصول داشته باشد.

دمپر موتور هوا بند به دو شکل فنر برگشت دار و بدون برگشت تولید میشوند وقطع و وصل آن دارای دو مدل است.

دمپر موتور هوا بند معمولا برای هوای برگشت بوده و برای تایید آتشنشانی ضخامت کلاف دمپر (50/1) گالوانیزه و پره های دمپر دوبل 1+1 به همراه سیلیکونی جهت هوابندی و شفت سرتا سری و فنر هوا بندی می باشد و موتور آن‌ها موتور دود می باشد.

و برای هوای رفت دمپر از ضخامت 1/50 میل گالوانیزه و از موتور قطع و وصل می باشد.

و برای دمپر های پارکینگی(هوابند) موتور فنر برگشت استفاده نمی شود.

قیمت دمپر موتور هوا بند

دمپر موتور هوا بند در هنگامی که میخواهید یک خانه را بازسازی کنید و یا به صورت کامل آن را بسازیدبه کار میرود که به صورت قطعی به فکر هزینه های آن خواهید بود اما لازم است که برای داشتن یک قیمت پایین تر کیفیت را فدا نکنید و به فکر مشکلات و تعمیرات آن نباشید که دمپر موتور هوا بند یکی از همان دسته از اجناس میباشد که بهتر است برای داشتن یک کیفیت خوب هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

هنگام سفارش دمپر موتور هوا بند به نکات زیر توجه کنید

  • مقدار
  • ابعاد کانال دمپر موتور هوا بند
  • طول تیغه
  • ضخامت دیواره
  • طول کانال
  • سبک کانال به کانال
  • جهت نصب
  • فاصله دهنده های شکاف

 

تولید محتوا و سئو توسط شرکت طراحی سایت تفکربرتر

01جولای/23
دمپر بادی شاطری

دمپر بادی شاطری

دمپر بادی شاطری

دمپر بادی شاطری  هوباد صنعت برای خارج شدن هوا از طریق دستگاه های هواکش بوده که معمولا انتهای کار (روی دیوار) و یا میتوان بین کار هم استفاده کرد.

و این نوع دمپر را میتوان به صورت گرد و چهارگوش و یا تبدیل چهارگوش به گرد از ورق های گالوانیزه،استیل،الومینیوم و سیاه در ضخامت های 0.5 تا 5 میل در پهنا های مختلف هم به صورت بین کانالی و پایان کار اجرا کرد.
کلاف این نوع دمپر بادی شاطری معمولا گالبانیزه و پره از جنس الومینیوم می باشد.
در این نوع دمپر بادی شاطری پره ها باید سبک باشند زیرا با وزش باد باز میشوند به همین دلیل در ساخت آنها از الومینیوم استفاده میشود.
روی پره های دمپر بادی از رابط (خروسکی) استفاده میشود که زمان عمل کردن دستگاه پره ها همزمان باهم باز و بسته شوند.
در ابعاد های بزرگ برای جلوگیری از ایجاد لرزش و یا تولید صدا از وسط کار پره ها را به دو قسمت و در ابعاد های بزرگ تر به چند قسمت تقسیم میکند.
دمپر های بادی استاندارد هوباد صنعت تشکیل شده است از کلاف گالوانیزه، پره های آلومینیومی، رابط (خروسکی) و میل گرد .

ویژگی های دمپر بادی شاطری

ابعاد، پهنای کار، ضخامت و جنس ورق ساختاری دمپر بادی شاطری به سفارش مشتری بوده و میتوان تغییر داد. اغلب دمپر شاطری پشت فن هواکش‌ها و بر روی نماها متصل میشود.

زمانی که فن شروع به کار کردن میکند پره‌ها باز میشود و هوایی که در داخل است را به بیرون هدایت میکند. همچنین زمانی که عملکرد فن تمام و قطع میشود به صورت خودکار پره‌ها بسته میشوند. هنگامی که این پره‌ها بسته شود هوای مطبوعی که داخل هست اتلاف نمیشود.

دمپر بادی از ورود و خروج پرنده‌ها و حیوانات مختلف جلوگیری میکند. بیشتر مواقع برای بهبود کارکرد و سبک بودن پره‌ها از تیغه‌های آلومینیومی استفاده میشود. همام گونه که از نامش پیداست دمپر بادی شاطری پشت به فن قرار داده میشود و بسته به فشار نیروی هوا فعال و با خاموش شدن فن از خروج هوا جلوگیری میکند.

شکل و ظاهر این دمپرها به صورت یک قاب است که فریم یک طرفه دارد این قاب در بین دیوار و پشت فن با کمک فریم بیرونی به دیوار تثبیت میشود. عملکرد دمپر به گونه‌ای است با فشار هوای خروجی پشت فن ها و با تیغه‌های سبک  که طبق یک محور ثابت به تیغه‌ها متصل میشوند و مطابق یک زمان هماهنگ شروع به کار میکند. جنس این دمپر از ورق گالوا نیزه که دارای ضخامت یک میلیمتری است و جنس تیغه‌ها از ورق آلومینیومی است.

عملکردی که دمپر بادی دارد مناسب برای تمامی فصول است زیرا در فصل سرد و گرم باعث اتلاف هوای مطبوع نمیشود. این قاب بیرونی دارای ضخامت یک میلیمتری است. دمپر شاطری از انواع پر طرفدار دمپرها در صنعت تهویه است. زیرا دارای تیغه‌های سبک با وزن کم هستند این تیغه‌ها در حالت‌های عادی بسته‌اند ولی با وجود جریان هوا در مسیر این دمپر تیغه‌ها باز میشوند و هوا عبور میکند.

اهمیت وجود دمپر بادی

در هر محیطی تهویه هوا بسیار مهم و ضروری است. زیرا رابطه مستقیمی با بهداشت و سلامت و ایمنی افراد دارد. بدون داشتن تهویه مناسب هیچ یک از محیط‌ها برای حضور داشتن مناسب به حساب نمی‌آید. چرا که برای تنفس میتواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. برای اجرای استانداردهای محیطی و سلامت نیاز به تجهیزات مخصوص است البته دمپر بادی شاطری از ابزارهای مناسب این کار به حساب می‌آید.

دمپر چیست؟

یک تهویه درست و اصولی نیازمند مسیرهای مخصوص برای انتقال هوا است. البته مهم است که این مسیر ها باید به گونه ای باشد که بدون هیچ ممانعتی  و با سرعتی بالا ورود و خروج هوا انجام شود. از مهم ترین لازمات در مسیر تهویه هوا دمپر است.

دمپر بادی شاطری ابزاری است که در انتها, ابتدا و یا وسط مسیر تهویه قرار میگیرد. تا کنترل عبور و مرور جریان هوا به خوبی صورت بگیرد. با کمک این دمپر میتوانیم مشخص کنیم که جریام ورود و یا خروج در چه جهتی و با چه میزان حجمی صورت بگیرد. در این حالت میزان تهویه محیط را میتوانیم کم و زیاد و یا حتی قطع کنیم. از انواع دمپر, دمپر شاطری است که با داشتن یک اهرم که در داخل آن تعبیه شده وظیفه باز و بسته شدن این تیغه ها را بر عهده گرفته است.

هنگامی که فن روشن شود و بچرخد با فشار هوایی که به تیغه‌ها وارد میشود مسیر خارج شدن هوا باز میشود و از کانال به بیرون هدایت میشود. این دمپر قابلیت عکس العمل بسیار بالایی دارد و با کمترین جریان هوا باز و بسته میشود به همین دلیل دائم در حال باز و بسته شدن است و اسم شاطر بر روی آن گذاشته شده است. از آنجایی که تیغه های آن بسیار سبک است به سرعت با کمترین جریان هوا باز و بسته میشود.

دمپرها بسته به محل قرار گیری در اندازه‌های گوناگونی تولید میشوند. این دمپرها در محل‌های گوناگونی مانند ورزشگاه, رستوران, دفترهای کاری, سوله, کارخانه, سرویس های بهداشتی و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.

تولید محتوا و سئو توسط شرکت طراحی سایت تفکربرتر

28ژوئن/23
دمپر اگزوز پارکینگ

دمپر اگزوز پارکینگ

دمپر اگزوز پارکینگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در واقع دمپر یک وسیله برای کنترل هوایی است که وارد کانال میشود. یک مدل آن به شکل دمپر پره دوبل است که دارای نشست پایین است. این دمپر بیشتر برای مواردی استفاده میشود که جریان هوا اهمیت بسیار بالایی داشته باشد. اغلب این دمپرها را برای پارکینگ استفاده میکنند. دمپر اگزوز پارکینگ برای پارکینگ‌هایی بیشتر استفاده میشوند که چند طبقه‌ای باشند. زیرا نیاز است دمپری با پره دوبل در آن محیط وجود داشته باشد که نشتی هوا در آن به حداقل برسد.

نیاز است دمپر ورودی و خروجی در برابر آتش مقاوم باشد و بتواند تا 2 ساعت تاب بیاورد. بدنه اصلی دمپرها دمای 300 درجه را به خوبی تحمل میکنند ولی بیشتر موتور دمپر این دما را نمیتوانند تحمل کنند. برای وارد شدن هوای خوب و تازه نباید دمپرها دارای نشتی پایینی باشد میتوانید از دمپری با پره 7 به جای دمپر پره دوبل استفاده نمود.

مطابق با استانداردهای آتشنشانی در مورد دمپر ورودی و خروجی هوا استفاده از دمپری که فنر برگشت ندارد در پارکینگ‌ها مجاز نیست. بلکه باید بدون فنر بازگشت باشد.

دمپر اگزوز پارکینگ

معمولا استفاده از این دمپر در مکان‌هایی است که کنترل جریان هوا دارای اهمیت باشد و باید به نشتی آن توجه ویژه‌ای داشت. کاربرد ویژه آن برای پارکینگ‌ها است. بهتر است در پارکینگ‌هایی که چند طبقه دارد از دمپری با پره‌های دوبل استفاده کنید زیرا نشتی هوا در آن به حداقل میرسد.

توجه داشته باشید که دمپرهای ورودی و خروجی باید دارای مقاومت بالا در جهت آتش باشند و بتوانند 2 ساعت در مقابل آن توان داشته باشند. معمولا تا دمای 300 درجه هم تاب می‌آورد ولی موتور دمپر این دما را نمی‌تواند تحمل کند.

ویژگی‌های دمپر اگزوز پارکینگ چیست؟

  • دو سر فلنچ
  • جنس قاب گالوانیزه
  • پره‌های دوبل هم از جنس گالوانیزه
  • تولید شده با لاستیک سیلیکون که ضد حریق است
  • ضخامت قاب 5/1 میلی متر است
  • پره دوبل از جنس پره گالوانیزه است
  • بوش ضد گرد و غبار که جنس آن از برنج است
  • دارای قابلیت فنر استیل هوابند که بین قاب و پره وجود دارد
  • در مجموع دارای ضخامت 3 میلی متر است
  • شفت سرتاسری دارد که با کمک آن راحت‌تر بتوان گشتاور موتور را انتقال داد

مشخصات دمپر اگزوز پارکینگ

  • 220ولت
  • گشتاور 10 نیوتن متر
  • دارای موتور کنترل دود بدون فنر برگشت
  • محصول کشور چک

نکاتی در مورد دمپر پارکینگ

طبق استانداردهای آتشنشانی پارکینگ‌هایی که طبقاتی هستند نیاز به سیستم تهویه هوای هوشمند باشند در زمان آتش است.

این دمپر به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام حریق دود ناشی از آتش به سرعت تخلیه شود. همچنین دود ناشی از آتش وارد دیگر طبقات نشود.

در مجموع در رایز هوای رفت و برگشت در هر طبقه دمپر برای قطع و وصل هوا و جریانات وجود داشته باشد. البته سناریوی این که در کدام طبقه باید دمپر باز یا بسته باشد طبق نظر آتشنشانی متفاوت است.

توجه داشته باشید که دمپر اگزوز پارکینگ باید از مدل موتوری باشد و بدون فنر برگشت بیشتر مواقع در پروژه‌ها از موتوری برای کنترل کردن دود و حریق استفاده میشود.

این دمپر معمولا از مدل پره دوبل است که با فنر استیل هوابند در اطراف قاب دمپر وجود دارد و از لاستیک سیلیکونی است. البته در بعضی از پروژه‌ها به آن چندان توجهی نمیشود.

نکاتی که در زمان حریق باید به آن توجه نمود

  • این دمپر باید به صورت موتوری باشد البته این موتور هم باید بدون فنر برگشت ایجاد شود در بیشتر مواقع از موتورهای کنترل دود و حریق باید استفاده شود.
  • دمپر هوای رفت از نوع موتوری است و نوع موتور آن بدون فنر برگشت است. دمپر موتور باید به شکلی ساخته شود که در برابر حریق مقاومت بالایی داشته باشد و بتواند در زمان و دمای معین کنترل داشته باشد.
  • این دمپر معمولا از نوع پره دوبل است و با فنر استیل که در طرفین قاب دمپر وجود دارد

 

تولید محتوا و سئو توسط شرکت طراحی سایت تفکربرتر

27ژوئن/23
دمپر ضد آتش

دمپر ضد آتش

دمپر ضد آتش چیست؟

دمپر ضد آتش یا فایر دمپر در جهت جلوگیری از وارد شدن آتش و دود به مناطق دیگر در مسیر کانال مورد استفاده قرار میگیرد. دمپر مورد نظر به شکل عمودی است و در امتداد دیوار و پارتیشن قرار میگیرد اما در حالت افقی در امتداد سقف‌ها نصب میشود.

در مورد عملکرد دمپر ضد آتش باید گفت پره مورد نظر بسته به فشار فنر که بر روی لینک‌ها نصب میشود به شکل پیش فرض بسته می‌ماند. با کمک فیوز آلیاژی پره‌ها باز می‌مانند. این فیوز طبق دمای مشخصی ذوب خواهد شد و فشار موجود در فنر باعث میشود پره‌ها بسته و مسدود بمانند.

اجزای دریچه ضد آتش دارای فنرهایی است که ضخامت بالایی است که در برابر زنگ زدگی و آتش بسیار مقاوم است. این دمپر به صورت دو فنره تولید میشود این فنرها بسیار حساس هستند و در جهت بسته شدن در زمان آتش طراحی شده‌اند. دمپر ضد حریق به دو شکل چهارگوش و گرد برای مسیر کانال هوا تولید میشوند.

 دمپر ضد آتش چه عملکردی دارد

یکی از زیر گروه‌های دمپرها, ضد حریق است. کارایی این دمپر این است که از وارد شدن اکسیژن به آتش جلوگیری میکند و باعث میشود آتش به نقاط دیگر منتقل نشود. فیوزی که در بدنه این دمپر تعبیه شده است به شکل اتوماتیک و با حرکت بالا رفتن غیر عادی دمای محیط عمل میکند. بسته شدن مجرای هوای درون دمپر از گسترش بیشتر آتش جلوگیری میکند. فایر دمپر ورق گالوانیزه است که دارای ضخامت یک میلیمتری که دارای ابعاد گوناگون که با داکت‌های متناسب هستند ساخته شده است. که در مسیر کانال‌ها نصب میشود نکته دیگر آن است که فایر دمپر به شکل برقی که با کنترل جعبه فرمان با سنسور حرارت و دود مجهز شده فعالیت میکند.

این دمپر ضد آتش بیشتر در داروخانه‌ها, پالایشگاه‌ها مرکزهای صنعتی و مسکونی و یا هر محیطی که نیاز است در برابر آتش حفاظت شود ورد استفاده افراد قرار میگیرد.

ویژگی  های دمپر ضد آتش

  • قابلیت ساخته شدن در انواع ضخامت بین 0.5 الی 5 میل را دارد
  • به دو شکل گرد و چهارگوش ساخته میشود
  • جنس آن از ورق کربن استیل, ورق آلومینیوم, ورق گالوانیزه و استنلس استیل است
  • قابل ساخت به شکل‌های پره تک جداره و ایرفولی دو جداره است

 

تولید محتوا و سئو توسط شرکت طراحی سایت تفکربرتر

30مه/23
دمپرهوا

دمپر هوا 

دمپر هوا 

دمپر هوا را اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم باید بگویم دریچه و صفحه‌ای است که جریانات هوا را در یک مجرا جعبه VAV , دودکش, کنترل کننده هوا و دیگر تجهیزات انتقال هوا تنظیم و متوقف میکند. از دمپرها برای قطع کردن تهویه‌های مطبوع مرکزی در اتاق و تنظیم آن برای کنترل‌های بیشتر دمای محیط و کنترل آب و هوای آن مورد استفاده قرار میگیرد.

تعادل

میراگر متعادل کننده دارای یک مکانیز ساده است که داخل مجاری قرار دارد. که میتواند مجرایی خاص را ببندد که به این دمپر متعادل کننده گفته میشود. دلیل این نام آن است که برای متعادل ساختن جریانات هوا در تمام سیستم استفاده میشود.

کارایی‌های دمپر هوا به زبان ساده

دمپر HVAC با قرار گیری در بخش نزدیک به دهانه لوله‌های توزیع در حال کار هستند. زمانی که لازم باشد هوا را از نقطه‌ای با فشار خارج میکند و یا آن را نگه میدارد. فشار هوا در لوله باقی میماند و در صورت نیاز توزیع مجدد در هر منطقه اجرا میکند.

میراگر هوا چه فعالیتی را انجام میده؟

دمپر هوای تازه یک میراگر هوا به شکل موتور 24 ولت است که ولتاژ آن برق را باز و بسته میکند. در جهت نصب در مجرای تهویه هوای تازه اتصال می‌یابد و به ورودی هوای خارجی هود و فن کانال و یا پلنوم برگشت طراحی شده تا بتواند جریانات هوا را کنترل نماید و هوای مطبوع را به محیط منتقل کند.

قرار گیری میراگرهای AC

دمپرها معمولا در فاصله 2 تا 6 فوتی صندوق عقب قرار میگیرد. البته امکان دارد این دسته‌ها دارای سبک‌های متفاوتی باشند.این میراگرها امکان دارد در صندوق عقب اصلی و چندین فوت دورتر قرار داشته باشند. برخی مواقع به شکل مستطیل هستند.

آیا باید دمپر در زمستان‌ها باز یا بسته بشوند؟

بیشتر مکان‌هایی که دمپر به طبقات بالا هدایت شده در فصل تابستان معمولا باز است و در زمستان‌ها بسته هستند. با بسته شدن میراگرها اجازه داده میشود که گرما به صورت طبیعی بعد از آن که به سطح پایین خانه برسد افزایش بیابد.

دمپرهوا

انواع دمپر هوا به زبان ساده

دمپر کانالی دستی: منظور از دسته یک اهرم است که به صورت مدرج بر روی بدنه دمپر نصب شده که اپراتور برای کنترل و تنظیم جریان هوا از آن استفاده میکند. این دمپر کانالی در زمینه جریان هوا به دو قسمت تقسیم میشود.

  • قطع و وصل جریان‌های هوا: در واقع پره موازی نام دارد.
  • کنترل جریان هوا: به این نوع پره متقابل گفته میشود.

دمپر کانالی موتوری: این دمپر هم دارای دسته پره متقابل و موازی است. اگر به دنبال تفاوت دمپر دستی با موتوری باشید باید گفت تفاوت عمده بر نصب موتور بر روی این دو است. از آنجایی که هزینه موتور دمپرها بسیار بالا است بیشتر از مدل دستی آن استفاده میشود. البته در ابتدا جریان هوا را یک مرتبه بالانس میکند.

میراگر هوای آرایش چیست؟

این دمپر هوا به زبان ساده برای این که هوای از دست رفته را جبران کند با کمک مجرای هوای دیگری هوای بیرون از محیط را وارد میکند. میراگر اتوماتیک داخل مجرا باز خواهد شد تا زمانی که هود بالای 400cfm در حال فعالیت است در زمان خاموش بودن کاملا بسته شود.

چه میزان هوا از دریچه باید خارج شود؟

زمانی که سیستم AC به خوبی در حال کار کردن باشد. هوایی که از دریچه خارج میشود باید تقریبا 20 درجه خنک‌تر از دمای داخل باشد. در واقع اگر خانه را خنک میکنید و دمای آن 80 درجه است در حالت عادی و ایده‌آل قصد دارید 60 درجه شود.

دمپر یک شیب باز

شما میتوانید دمپر را یک شیب باز بگذارید با افزایش دودکش هوا کمی گرم میشود. ولی با این کار ساکنین خانه از مسمومیت با گازهای خطرناک مثل مونوکسید کربن نجات پیدا میکنند. زمانی که آن را لمس کردید و کاملا سرد بود متوجه ایمن بودن شومینه میشوید.

چرا هوا از دریچه خارج نمیشود؟

ما قصد داریم دمپر را به زبان ساده تعریف کنیم. از رایج‌ترین دلایل کم شدن هوا این است که ممکن است فیلتر AC مسدود و یا کثیف باشد. توجه داشته باشید که در اطراف فیلتر هوای AC وسایل اضافی مانند مبلمان قرار ندهید زیرا باعث میشود جریان هوا مسدود شود. بهتر است به صورت ماهانه فیلترها را تمیز کنید.

دمپر دریچه چیست؟

دمپر دریچه یک نوع ابداع به صورت اتوماتیک است که در زمان کر نکردن مشعل‌ها, لوله دودکش خاموش میشود. میراگرها تاثیری بر روی عملکرد دستگاه‌ها ندارد به این منظور که تلفات را از نظر هوای گرم کم میکند.

تولید محتوا و سئو توسط شرکت طراحی سایت تفکربرتر

24مه/23
دمپر کانالی هودباد صنعت

دمپر کانالی

دمپر کانالی

دمپرهای کانالی جز وسیله‌های کاربردی در جریانات هوا از تهویه مطبوع و کانال‌ها است. دمپرهای کانالی دارای انواع گوناگونی است. ساختار دمپر کانالی به گونه‌ای است که با جاساز شدن در هواسازها و پکیج پونیت و غیره جریان هوا را تغییر میدهد. دمپر کانالی قسمتی از کانال و هم اندازه و معمولا هم جنس و هم شکل هستند که کنترل جریان هوا را برعهده دارد. دمپر کانالی دارای بخش‌های مختلفی است که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

ساختار مختلف دمپر کانالی

هر یک از دمپرها دارای بخش‌های مختلف زیر است.

بدنه

جنس این بخش از دستگاه استیل, گالوانیزه, پیش عایق شده است و همچنین ابعاد و ضخامت آن شبیه به کانال است.

فلنچ

مانند چارچوبی در اطراف بدنه قرار میگیرد به این منظور که بدنه ساختار محکمی را بدست بیاورد. از دیگر وظایف فلنچ این است که کانال را به دمپر متصل میکند. به این گونه که با قرار گرفتن دمپر کانالی بین کانال, فلنچ دمپر بر روی فلنچ کانال قرار میگیرد و بعد از انجام سوراخ کاری و گذاشتن پارچه نسوز و یا نوار هوابند میان فلنچ‌ها پیچ ها را میتوان سفت کرد.

جنس: گالوانیزه, استیل و PVC یا آلومینیوم برای متصل شدن به کانال پیش عایق شده

ضخامت: ضخامت آن بستگی به ابعاد دمپر دارد به همین منظور استاندارد ثابتی در آن وجود ندارد. ضخامت ان بین یک تا دو میلی متر است و در برخی از پروژه های سنگین تا 6 میلی متر هم طبیعی است.

پره

یک یا چند ورق که با کمک یک مکانیزم که به آن لینک دمپر یا شاخک نام دارد به یک دیگر متصل میشوند که کنترل جریان هوا با کمک این ورق‌ها انجام میشود.

جنس: آلومینیوم, گالوانیزه و استیل است ضخامت پره طبق کاربرد آن متفاوت است.

پره‌ها به وسیله شفت‌ها به لینکها متصل میشوند و لینک نیرو بخش محرکه خودش را در ساختار دمپر کانالی از اپراتور میگیرد. لینک ها برای اتصال پره‌ها استفاده میشود برای انتقال دادن قدرت اپراتور به پره از شیفت استفاده میشود. معمولا به شکل لوله ای توپر و با قطر 12 میلی متر است.

انواع دمپر کانالی

کاربردهای دمپر کانالی طبق انواع فضا تعیین میشود. برای شناسایی کاربری دمپر کانالی باید بتوانیم انواع دمپر را بررسی کنیم و طبق فضای مورد نظر دمپری مناسب را انتخاب کنیم.

  • دمپر کانالی دستی
  • دمپر کانالی موتوری

 ساختار دمپر کانالی

  • بدنه: این بخش جز ساختارهای اصلی دمپرها است و جنس آن معمولا استیل است.
  • پره: از یک و یا چندین ورق تشکیل شده و کنترل جریانات هوایی با کمک آن انجام میشود.
  • فلنچ: همانند چارچوبی است که بدنه را احاطه میکند و البته ضخامتش به ابعاد دمپر مرتبط است.

تاثیرات دمپرها در ساختمان

تاثیرات دمپر در ساختمان‌ها بسیار بارز است. دمپر دستی در ساختمان‌ها از نظر هزینه بسیار مقرون و به صرفه است. با کمک این دمپر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی  ساختمان به خوبی کنترل میشود. برای هر واحد ساختمانی یک دمپر استفاده میشود. که دمای محیط را بسته به سلیقه شخصی میتوان مدیریت کرد. البته باید گفت از دمپرها هم میتوان در پارکینگ هم استفاده نمود.

اهمیت انتخاب در ساختار دمپر کانالی

انتخاب دمپر زمانی مهم میشود که قرار است از آن استفاده کنید. در زمان خرید باید بدانید برای چه محیطی قرار است خرید را انجام دهید. ابتدا مشخص کنید دمپر را برای چه فضایی نیاز دارید و بعد از آن مشخص کنید ابعاد فضای آن مکان چقد است در نظر بگیرید برای یک فضای ساختمانی, تجاری و یا مسکونی است. اگر دمپر انتخابی خیلی بزرگتر و یا کوچک تر باشد کارایی خود را ندارد.

ویژگی‌های دمپرها

  • دارای استحکام بالا است
  • انواع آن دارای تنوع است
  • کمترین آسیب به محیط زیست را دارد
  • مقرون و به صرفه است
  • جلوگیری از وارد شدن گرد و غبار
  • تهویه هوا
  • قابلیت استفاده در فضاهای گوناگون
  • دارای مقاومت بالا زیرا از جنس مرغوب در آن استفاده میشود

تولید محتوا و سئو توسط شرکت طراحی سایت تفکربرتر