Rate this page

معرفی شوتینگ

سیستم شوت زباله با هوباد صنعت

در مجتمع های مسکونی و ساختمان های پر تراکم حمل زباله ها به صورت دستی موجب پخش زباله ها و ایجاد بوی نامطبوع و همچنین تولید میکروب های بیماری زا می شود.این امر در مجتمع های ساختمانی پیشرفته با سیستم های شوتینگ زباله جایگزین شده است.

این روش در واقع یک روش مکانیزه برای جمع آوری زباله های ساختمان است که برای راحتی ساکنان و البته رعایت بهداشت بسیار مناسب می باشد.

سیستم شوت زباله

مزایای سیستم شوتینگ

استفاده از سیستم شوتینگ زباله موجب آسایش ساکنین و سهولت در جمع آوری زباله ها برای کارکنان ساختمان و البته کمک به حفظ محیط زیست میگردد.

استفاده از سیستم شوتینگ زباله علاوه بر پاکیزگی ساختمان استهلاک اسانسور، مصرف برق و بار ترافیکی آسانسور را در ساعاتی که باید زباله ها را جمع آوری شود را کاهش میدهد

استفاده از شوتینگ علاوه بر شیرابه های زباله و بهداشت ساختمان در از بین بردن حشرات موذی از قبیل پشه، مگس و سوسک کمک شایانی میکند

استفاده از نیرو انسانی کمتر در مقایسه با روش سنتی جمع آوری زباله ها خصوصا در ساختمان هایی که تعداد طبقات زیادی دارند.

کانال اصلی شوت زباله

این کانال برای انتقال زباله ها به اتاقک زباله استفاده میشود و از جنس ورق استنسل استیل تیپ 304 مات و گالوانیزه به شکل استوانه ای ساخته میشود .

دریچه شوت زباله :

از این دریچه برای هداست زباله به داخل کانال اصلی شوتینگ استفاده میشود جنس آن از ورق استیل دوجداره است که به صورت لولایی باز و بسته می شود.

سیستم شستشو :

برای شستشو و تمیز کردن سطح داخلی کانال شوتینگ استفاده می شود هواکش تخلیه هوا برای خروج بوی نامطبوع و هوای درون اتاقک زباله به کار میرود که البته میتواند بر روی کانالی جدا از کانال اصلی هم قرار گیرد.

درب انتهای شوتینگ :

برای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و ورود حشرات موذی به کانال زباله استفاده می شود.

سرعت گیر:

جهت جلوگیری از متلاشی شدن کیسه زباله در سطل جمع آوری زباله قبل از رسیدن به آن استفاده می شود.

کامپکتور :

جهت کاهش حجم زباله های جمع آوری شده در اتاقک زباله و همچنین سهولت در حمل آنان استفاده می شود.

سیستم شوت زبالهسیستم شوت زباله

 

 

روش کار سیستم شوتینگ 

قطر کانال شوت زباله به تعداد طبقات، واحد های مجتمع مسکونی و نیز فضا طراحی شده معماری برای کانال شوت بستگی دارد که در اندازه های 50 و 60 سانتی متر طراحی و اجرا میگردد.این کانال به صورت عمودی در داخل داکت تاسیسات یا داکت مخصوص شوتینگ نصب میگردد 70*70 سانتی متر می باشد.کانال های شوتینگ زباله از ورق استنسل استیل تیپ 304 مات و گالوانیزه و به شکل استوانه ای ساخته می شود

کانال تقسیم کننده (سه راهی) :

این کانال به صورت سه راهی با زاویه دقیق طراحی شده است و در همه طبقات ساختمان نصب میشود دریچه شوتینگ بر روی این سه راهی نصب میشود

دریچه شوت زباله :

جنس دریچه شوت زباله از ورق استنسل استیل تیپ 304 مات و گالوانیزه دوجداره که به صورت لولایی قابل باز و یسته شدن می باشد دریچه شوتینگ که دارای لاستیک درزبندی است طوری طراحی شده که در هنگام باز و بسته شدن دریچه به صورت خودکار زباله داخل کانال هدایت می شود.

سیستم شستوشو :

شستوشو و پاکیزگی سطح داخلی کانال از مهم ترین مسائل در سیستم شوتینگ زباله است که از سیستم پاشش اب و محلول بوسیله یک نازل که در بالاترین نقطه و تعداد نازل کمکی که در طبقات قرار میگیرند انجام میشود.برای پاکیزگی بیشتر دراین قسمت می توان از سیستم سرعتگیر که درطبقات هستند نمیتوان استفاده کرد.

سرعتگیر:

ارتفاع وبلندی ساختمان باعث سرعت گرفتن کیسه های زباله میشود.

جهت جلوگیری از متلاشی شدن کیسه زباله درقسنت انتهایی کانال شوتینگ و قبیل ازرسیدن به دریچه انتهایی سرعت گیر نصب میشود.

دریچه انتهایی:

دریچه انتهایی شوت به گونه ای کارمیکند که هنگام خروج زباله و پس از تخلیه بسته میشود.باوجود این دریچه می توان از انتشار بوی نامطبوع در کانال و همچنین از ورور حشدات موذی به کانال جلوگیری کرد.

سیستم تخلیه هوای اتاقک زباله:

این سیسیتم که از ورق0.6میلیمتر گالوانیزه و به قطر 30 سانتی متر ساخته میشود هوای داخل اتاقک زباله را به بیرون هدایت میکند

کاورصداگیر:

این کاور بر روی جداره بیرونی کانال ها نصب میشود و از انتقال صداهای ناشی از برخورد کیسه زباله به داخل ساختمان جلوگیری میکند.

ساپورتها:

ساپورتها از تسمه اهنی 2.5 میلیمتری به عرض 3سانتی متری تهیه شده است و جهت نگه داشتن کانال های شوت زباله و تخلیه هوا استفاده میشود.

شماتیک سیستم شوتینگ زباله

سیستم شوت زباله